Om skolan

På Bryggeriets gymnasium läser du estetiska programmet med inriktning mot bild och formgivning eller estetik och media. Du får dessutom profilera din utbildning mot foto och film, fri konst, serieteckning eller skateboard.

Bryggeriets gymnasium är en liten fristående skola som startade 2006 och skolan drivs utan vinstintresse. Här lär du snabbt känna lärarna och de andra eleverna och här har du goda möjligheter att påverka din skolgång.

Elever från hela Norden söker sig hit för att få utöva sin passion och samtidigt bidra till den internationella och kreativa miljön.

Vi arbetar i välutrustade studios och ateljéer och en av Europas häftigaste inomhusskateparker ligger mitt i skolan. Här finns all teknisk och konstnärlig utrustning som behövs men framför allt kunniga och behöriga lärare som brinner för det de gör. Deras nätverk utanför skolan bidrar till att utbildningen blir varierad och verklighetsförankrad.

Förutom att vi årligen arrangerar en elevutställning på skolan för 1:or och 2:or, examensutställningen EXIT och tävlingen Bryggeriet Street, får du vara med och göra många spännande produktioner som blir en del av utbildningen men också en språngbräda vidare i karriären.

Är du intresserad av en högskoleförberedande utbildning där du får utveckla ditt skapande och din förmåga att se och skildra din omvärld – då ska du söka till Bryggeriets gymnasium!

Ystadvägen 44, 214 45 Malmö

Buss: Linje 2 mot Kastanjegården,